Nytt programblad för våren 2023

Nytt programblad med vårens aktiviteter är nu inlagt och utskickat.

Första aktiviteten för året blir Årsmötet måndagen den 20 mars klockan 18.30 på Folkets Hus i Hovmantorp.

Utöver årsmötesförhandlingar blir det lotteri och Lessebo kommuns miljö-och hållbarhetsstrateg Svante Möller berättar och visar bilder om projektet ”Barn räddar bin”  där  förskolor bygger fjärilsrestauranger. Projektet går nu vidare och utökas nu även till föreningar och privatpersoner. Kom och lyssna och ställ frågor om vad som händer i projektet och med kommunens miljöarbete.

Välkomna att lyssna på vad kretsen gjort under förra året och kom med synpunkter och egna förslag på aktiviteter för detta året.

Föreningen bjuder på smörgåstårta, kaffe, the och kaka.

Motioner ska komma styrelsen till handa senast den 27 februari.